Takže jak to všechno začalo?
Pro letošní rok jsem naplánoval s CK Špunt cestu za hranice nejen soudnosti do Bulharských hor Rila a Pirin. To bylo už někdy v Březnu... Postupně se přidávali lidé pevně rozhodnutí na tento turistický podnik vyrazit a prověřit své restauračními zařízeními zocelené svalstvo na horách takřka 3 km vysokých. S blížícím se termínem odjezdu začal zase počet odvážlivců povážlivě klesat a to z mnoha různých důvodů, které nebudu uvádět:-) Nakonec jsme zůstali 4. A v tom dostal trhlinu i plán cesty do Bulharska, neb Janča si uvědomila 14 dní před odjezdem, že nemá platný pas, který je potřeba při cestě do Srbska, přes něž je třeba projet, pokud se člověk chce rychle dostat do Bulharské metropole Sofie... Nastalo horečnaté řešení akutně nastalé situace a během několika hodin jsme se usnesli na tom, že Bulharsko ponecháme na příště a letos vyrazíme někam, kde platný pas potřeba není. Padl návrh vyjet do Rumunska, což je země bohatá na pohoří všech různých výšek, dá se tam jet na občanku a není to tak daleko (dokonce blíž, než do Bulharska). Plánování pokračovalo zjišťováním cen jízdenek a rozhodováním o přesné lokaci, kam se vypravíme. Na rozdíl od doby před několika lety, kdy se i cesta na Balkán dala plánovat jen několika málo způsoby, je v dnešní době hned několik dopravců, s nimiž se do těchto destinací můžeme vypravit. Po podrobném prozkoumání cen jízdenek padla volba na maďarskou autobusovou společnost Orangeways, která provozuje linky mezi takřka všemi Evropskými metropolemi, ale soustředí se převážně na Maďarsko a Rumunsko. Za rozumnou cenu jsme tak získali jízdenky Praha Budapešť a zpět (pod 900,- kč. za osobu)
Vtipným paradoxem se stala situace, kdy jsem se den po nákupu těchto čtyř jízdenek dozvěděl, že Srbsko zavádí možnost vstupu do této země bez nutnosti mít cestovní pas.
Ale lístky už byly koupené a další komplikace v organizaci jsme už nechtěli podstupovat. Obzvlášť když po prostudování informací o pohoří Retezat jsem shledal, že turistika zde bude také stát za to. Zbytek cesty jsem rozhodl podstoupit po železnici, neboť vlaky z maďarské metropole ve směru do Rumunska jezdí pravidelně několikrát denně a na první pohled se nezdálo, že by měly nastat jakékoli komplikace.
Den odjezdu byl stanoven na pondělí 5.7. Odjezdy autobusů z pražské Florence jsou s Orangeways v 7 hodin ráno. Noc z neděle na pondělí jsme se tudíž rozhodli strávit noclehem u čtvrté spoluvýletnice Evy, která je trvale bytem v Praze. Ráno tak nebylo nutné vstávat v Nymburce ve 4 hodiny ráno a dopravovat se do centra Stověžaté. Byla to zároveň ideální příležitost k seznámení se s Evou, kterou do té doby znala pouze Janča. V neděli navečer jsme tedy přijeli do Prahy a setkali se s Evou. Po jisté době cesty metrem a autobusem MHD jsme stanuli na sídlišti a ubytovali se u naší nové kolegyně turistické.
Než se konečně příště dostanu k cestě samotné, rád bych ještě zmínil, že jsem po zabalení půjčené krosny zjistil, že je zbytečně plná. Naštěstí doma oplývám rozličným vybavením, a tak jsem objemný teplý spacák vyměnil za méně objemný starší obyčejný spacák. Bylo vedro a na přikrytí v parném létě takový lehký spacák bohatě stačí...
A to je pro dnešek vše. Pokračování mám už v hlavě, teď ho jen přelít do klávesnice a zprostředkovat Vám tak zážitky velezajímavé ze země velerumunské...
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
2 komentáře:
Pěkné, pěkné, už se těším na pokračování. Obklíčeni medvědy? Obklíčeni policisty v Loekesháze, tak jako my v roce 2001?
выкуп заводских остатков электронных компонентов
ICQ 177-211-010
tel:+380958561468
Людмила
СР50-106ФВ СОЕДИНИТЕЛЬ РАДИОЧАСТОТНЫЙ. 1990-2010 ГОДА.
СР50-807ФВ СОЕДИНИТЕЛЬ РАДИОЧАСТОТНЫЙ. 1990-2010 ГОДА.
Соединитель BST14i2KF-S 50 20GN01
Разъем PH-8MP вилка на блок < 1000
РРС4-32-А-9-2-В
СНЦ14-22/76Р-6-а(б,в,г,д,е)(У)В
2РТТ55БПН31Г33В
ГРПМШ2-46-ШО2В группа Разъемы ---11574
Разъем PH-2MP вилка на блок < 1000
Разъем RST50i5S S1 ZR5 S SW -97.051.4053.1 < 100 WE
2РМТ18КУЭ4ГnВ(А)1(ЛБ)В
МРН1-32-6В
Разъем RST25i5 96.051.5054.3 -96.051.5054.3 < 100 WE
РРС3-10-1-3(4…12)-В
2РТТ20КУН2Г4В
Разъем BH-50R(LPH-50AGN) вилка на плату прямой уго
WF-02 б/г Имп.разъем
ШР40СК3НШn-К
СНЦ281-19/22В1-1(2)(а,б,в,г)В
2РТТ60КПЭ47Г37В
FFC разъем 30pin 1mm
СНЦ13-18/50В-6-а(б,в,г,д,е)(У)В
Соединитель GST18i3K1-S 25H 80SW
ШР32СК1ЭШn-К
РРС4-19-0-2-В
Разъем RST 20i3S B1 ZR1S 96.031.4053.9 -96.031.4053.9 Запрос WE
Разъем DHR-15M (15 контактов папа на плату 3 ряда
ШР55П31ЭГ3Н розетка рос Коннектор
2РМТ24Б10ГnВ(А)1(ЛБ)В
2РТТ48БПЭ2Ш24В
РП15-23ГАВ
РРС3-32-1-А-1-В
ОНЦ-БС12-76/22В1-1(1-20)В
PJ057 (1.65mm center pin) Есть
ШР55У30НШ1Н розетка рос Коннектор
PJ007B (2.00mm) Есть
СШР55П30ЭГn
РРС5-10-9-3(4…12)-В
Разъем кабельный ШК 4х15А
Соединитель GST18i3K1-S 15H 80SW -92.232.8064.1 Запрос WE
СР50-26ФВ СОЕДИНИТЕЛЬ РАДИОЧАСТОТНЫЙ. 1990-2010 ГОДА.
Разъем питания 7 конт. (м) шаг 2,54 (HU-7)
2РМДТ24БПН19ГnВ(А)1(ЛБ)В
2РТТ55БПН31Ш33В
ГРПМШ-1-31ШУ2-В РАЗЪЕМ
ОШ-4М разъем росс 87
2РТТ48БПН2Ш24В
Разъем BH-14R LPH-14AGN вилка на плату прямой уго
2рм27кун24ш1в1 группа Разъемы ---15915
2РТТ28БПН4Г10В
69485
Okomentovat